Daniel Raiskin Dirigent/conductorPhoto: Marco Borggreve

Daniels Raiskins ir viens no pieprasītākajiem savas paaudzes diriģentiem. Kā viesdiriģents viņš sadarbojies ar teju četrdesmit orķestriem Eiropā un Āzijā. Līdzās simfoniskajam pamatrepertuāram Raiskins diriģē operuzvedumus (līdz šim nozīmīgākie ir Bizē “Karmena”, Šostakoviča “Deguns” un Mocarta “Dons Žuans”) un koncertprogrammās bieži iekļauj reti spēlētus vai mazāk pazīstamus opusus. Raksturojot viņa diriģēšanas mākslu, Gramophone Raiskinu pieskaita pie tiem, kas vēl paguvuši pārmantot padomju diriģēšanas skolas labākās tradīcijas un iemieso tās savā diriģēšanas stilā. Mūziķu aprindās labi zināms ir diriģenta tēvs – ievērojamais krievu muzikologs Josifs Raiskins.

Rietumeiropas mūziķu apritē Raiskins sākotnēji iekļūst kā pieprasīts altists, tikai pēcāk mūziķa profils pamazām mainās, un par viņa galveno darba instrumentu kļūst simfoniskais orķestris. 2005. gadā Raiskins kļūst par Reinas filharmonijas Valsts orķestra galveno diriģentu, un ar šo kolektīvu saistīta diriģenta karjeras turpmāko gadu straujā izaugsme un viņa labākie ieraksti. Kopš 2008. gada Raiskins ir galvenais diriģents arī Artūra Rubinšteina Lodzas filharmonijas orķestrī. Daudzskaitlīgajā sadarbībā ar ievērojamiem solistiem jānosauc Ivo Pogoreličs, Aleksejs Ļubimovs, Miša Maiskis, Natālija Gūtmane, Vadims Repins, Žanīna Jansena.

  1. gadā Raiskina un čellista Jūliana Štekela ieraksts ar Ērika Volfganga Korngolda, Ernesta Bloha un Bertolda Goldšmita čellkoncertiem saņēma Echo Klassik balvu. Kritiķu atzinību saņēmuši arī Šostakoviča Ceturtās simfonijas un pusgada garumā veiktie visu Brāmsa simfoniju koncertieraksti. Amerikāņu kritiķis Džerijs Dabins (Fanfare Magazine) cikla ieskaņojumu raksturo kā vienīgo līdzās citiem attiecīgajā laika posmā ierakstītajiem “Brāmsa cikliem”, kurā visu četru simfoniju lasījums izdevies mākslinieciski līdzvērtīgs. Ciešripa ar Mālera Trešās simfonijas lasījumu 2015. gadā tika nominēta Preis der deutschen Schallplattenkritik gada otrā ceturkšņa labāko ierakstu kategorijā.

Piedzimis un uzaudzis Pēterburgā, Raiskins tur arī iegūst pirmo muzikālo izglītību – sākumā apgūstot alta spēli, vēlāk studējot diriģēšanu pie Ļeva Saviča un papildinot prasmes pie Marisa Jansona, Nēmes Jervi u. c. Divdesmit gadu vecumā Raiskins no Padomju Savienības pārceļas uz Rietumeiropu un turpina mūzikas studijas Amsterdamā un Freiburgā.