jolanta_strikaite_vokals

Dziedātājas Jolantas Strikaites repertuārs un darbības lauks ir plašs – baroks, romantiskā mūzika, mūsdienu komponistu opusi, mūzikli, Disneja animācijas filmu varoņu balss ieskaņojumi, loma dramatiskā teātra izrādē.

Jolantas pirmās operlomas saistītas ar operstudijas “Figaro” darbību un festivālu “Dominante”: Lolita (Kalniņa “Lolitas brīnumputns”), Leonora (Hindemita “Ilgais Ziemassvētku mielasts”), titulloma Respīgi operā “Ēģiptes Marija” (uzvedums nominēts Lielajai mūzikas balvai 2013).

Jolanta dziedājusi solopartijas vokālsimfonisku darbu atskaņojumos ar LNSO, Liepājas SO, Orķestri “Rīga”, kori “Latvija”, Latvijas Radio kori, Rīgas kamerkori Ave Sol, un šo darbu skaitā ir Orfa Carmina burana, Tavenera “Erosa ikona”, Mocarta Rekviēms, Baha “Jāņa pasija”, Im. Kalniņa “Dzejnieks un nāra”.

Latvijas Nacionālajā operā Jolanta dzied Adeli (“Sikspārnis”), Barbarīnu (“Figaro kāzas”) un Paminu (“Mazā burvju flauta” ar Mocarta mūziku), savukārt Latvijas Operetes fonda atjaunotajā iestudējumā “Jautrā atraitne” – Valansjēnu.

Dziedātājas uzmanības lokā ir arī laikmetīgā mūzika, toskait Olivera Līta opera “Nezināmais nezināmais” (2018) un latviešu komponistu darbi. Jolantas balsij rakstījis Kārlis Lācis (simfonija “Krusta ceļš”, solodziesmas) un Jēkabs Nīmanis (oratorija “Pārdaugavas ūdenstornis”, izrāde “Persiešu valodas stundas”). Ar ērģelnieci Kristīni Adamaiti un saksofonistu Arti Sīmani ciešripā “Līdzenuma balss” Jolanta ieskaņojusi mūsdienu latviešu komponistu jaundarbus.

Dziedātāja studējusi vokālo mākslu Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā pie Anitas Garančas, Kristīnes Gailītes un Andžellas Gobas.

Dziedātājas Jolantas Strikaites repertuārs un darbības lauks ir plašs – baroks, romantiskā mūzika, mūsdienu komponistu opusi, mūzikli, Disneja animācijas filmu varoņu balss ieskaņojumi, loma dramatiskā teātra izrādē.

Jolantas pirmās operlomas saistītas ar operstudijas “Figaro” darbību un festivālu “Dominante”: Lolita (Kalniņa “Lolitas brīnumputns”), Leonora (Hindemita “Ilgais Ziemassvētku mielasts”), titulloma Respīgi operā “Ēģiptes Marija” (uzvedums nominēts Lielajai mūzikas balvai 2013).

Jolanta dziedājusi solopartijas vokālsimfonisku darbu atskaņojumos ar LNSO, Liepājas SO, Orķestri “Rīga”, kori “Latvija”, Latvijas Radio kori, Rīgas kamerkori Ave Sol, un šo darbu skaitā ir Orfa Carmina burana, Tavenera “Erosa ikona”, Mocarta Rekviēms, Baha “Jāņa pasija”, Im. Kalniņa “Dzejnieks un nāra”.

Latvijas Nacionālajā operā Jolanta dzied Adeli (“Sikspārnis”), Barbarīnu (“Figaro kāzas”) un Paminu (“Mazā burvju flauta” ar Mocarta mūziku), savukārt Latvijas Operetes fonda atjaunotajā iestudējumā “Jautrā atraitne” – Valansjēnu.

Dziedātājas uzmanības lokā ir arī laikmetīgā mūzika, toskait Olivera Līta opera “Nezināmais nezināmais” (2018) un latviešu komponistu darbi. Jolantas balsij rakstījis Kārlis Lācis (simfonija “Krusta ceļš”, solodziesmas) un Jēkabs Nīmanis (oratorija “Pārdaugavas ūdenstornis”, izrāde “Persiešu valodas stundas”). Ar ērģelnieci Kristīni Adamaiti un saksofonistu Arti Sīmani ciešripā “Līdzenuma balss” Jolanta ieskaņojusi mūsdienu latviešu komponistu jaundarbus.

Dziedātāja studējusi vokālo mākslu Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā pie Anitas Garančas, Kristīnes Gailītes un Andžellas Gobas.